Pakiet trzeci zabaw i zadań dla dzieci starszych

Drodzy Rodzice,

Zamieszczamy trzecią serię „zadań domowych” dla Waszych pociech. Życzymy przyjemnej zabawy połączoną  z nauką. Nadal dzielimy się efektami Waszej wspólnej pracy! Zdjęcia wysyłamy na adres mailowy: ania.stawik@wp.pl

WITAJ  WIOSNO

Zima odeszła już za morze, przyszła do nas nowa pora roku WIOSNA.

Na dworze robi się coraz cieplej, zakwitły pierwsze wiosenne kwiaty. Z zimowego snu budzą się zwierzęta (niedźwiedzie, jeże, borsuki). Przylatują ptaki z ciepłych krajów (bociany, jaskółki, skowronki).

Zadanie 1 wiosenne powroty

 

Zadanie 2. Wiersz

Poproś rodziców o przeczytanie wiersza pt. ,,Przyjście wiosny” Jana Brzechwy.

 

Przyjście wiosny

Jan Brzechwa

 

Naplotkowała sosna,

że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:

„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:

„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.

Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.

Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu – rzekła sroka

– Ja jej nie spuszczam z oka

I w zeszłym roku, w maju,

Widziałam ją w tramwaju”.

„Nieprawda! Wiosna zwykle

Przyjeżdża motocyklem!”

„A ja wam to dowiodę,

Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”

„W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

Przypłynie własną łódką”.

A wiosna przyszło pieszo

– Już kwiaty z nią się śpieszą,

Już trawy przed nią rosną

I szumią: „Witaj wiosno!”

 

Zadanie 3.  Udziel odpowiedzi na pytania

Na pewno uważnie słuchałeś czytanego wiersza pt. ,,Przyjście wiosny”. Postaraj się odpowiedzieć na pytania.

  1. Jakie zwierzęta występują w wierszu?
  2. O co kłóciły się zwierzęta?
  3. Wymień pojazdy którymi miała przyjechać wiosna?
  4. Czy któreś zwierzątko miało rację?
  5. W jaki sposób przyszła wiosna?

 

Zadanie 4 wiosna sieje kwiaty

Zadanie 5. Zabawa ruchowa przy piosence ,,Gimnastyczny blues”

Każde dziecko wie, że sport i gimnastyka to wspaniała rzecz. Poćwicz wspólnie z rodzeństwem i rodzicami przy piosence ,,Gimnastyczny blues”.

 

Zadanie 6. Łamigłówki

Łamigłówki dla mądrej główki. Czy potrafisz kolorować według kodu? Spróbuj to wspaniała zabawa.

zadanie 6 łamigłówki

 

Zadanie 7. Zagadki o wiośnie

 

  1. Jak się nazywa ta pora roku,

gdy się zielenić zaczyna wokół?

Skowronek nad polem śpiewa,

kwiaty forsycji kwitną na drzewach. (wiosna)

 

  1. Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi.
    Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)

 

  1. Brodzi po łące czerwonymi nóżkami.
    Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami. (bocian)

 

  1. Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka.
    Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie/kotki )
  2. Nie ma lepszej lotniczki,

ogon niczym nożyczki.

Lepi gniazdo pod strzechą,

jest dla ludzi pociechą.

W powietrzu toczy kółka, kto to taki? (jaskółka)

 

  1. Jak ten kwiatek się nazywa,
    co słowo „pan” w nazwie ukrywa? (tulipan)

 

  1. W brązowych kapturkach
    chowają się listki wiosną.
    A potem będą zielone,
    gdy trochę podrosną.(pączki na drzewach)

 

  1. Kolorowe i pachnące, czy
    w ogrodzie, czy na łące, zawsze
    chętnie je zbieramy na bukiecik
    dla swej mamy. (kwiaty)

 

  1. Co buduje każdy ptak,
    by chować pisklęta,
    a tylko kukułka,
    o tym nie pamięta?(gniazdo)

 

  1. Wystarczy, że dojrzy
    bociana z daleka –
    przerywa kumkanie,
    w podskokach ucieka. (żaba)

 

  1. Śpiewem wiosnę nam umilają.
    Zimą na pomoc naszą czekają. (ptaki)

 

Zadanie 8.     Zaśpiewaj piosenkę w języku angielskim.

Zaśpiewaj Rodzicom piosenkę w języku angielskim, którą uczy Cię Pani Klaudia pt. ,,Hello Hello! Can You Clap Your Hands?.

Pamiętaj  o pokazywaniu rękami słów adekwatnie do treści piosenki.

Hello, hello.

Can you clap your hands?

Hello, hello.

Can you clap your hands?

 

Can you stretch up high?

Can you touch your toes?

Can you turn around?

Can you say, „Hello”?

 

Hello, hello.

Can you stamp your feet?

Hello, hello.

Can you stamp your feet?

 

Can you stretch up high?

Can you touch your toes?

Can you turn around?

Can you say, „Hello”?

 

Hello, hello.

Can you clap your hands?

Hello, hello.

Can you stamp your feet?

 

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

Zadanie 9. Zabawa logopedyczna

„Przygody Języczka Podróżniczka”

Opis – dzieci starsze

Ilustracja do opowiadania: Na placu zabaw. Rodzic wspólnie z dzieckiem ogląda obrazek, w trakcie tego czyta opowiadanie i razem wykonują ćwiczenia narządów mowy zgodnie z opisem. Ćwiczenia te najlepiej wykonywać przed lusterkiem. Następnie dziecko wykonuje zadanie przypisane do tego opowiadania.

zadanie logopedia dzieci starsze