Kącik logopedyczny część 9

Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu!

Tym razem przygotowałyśmy coś dla fanów i fanek piratów – będą to pirackie ćwiczenia logopedyczne. Zaczynamy przygodę! Ahoj piraci!

  1. Miny pirata – jest to zestaw ilustracji przedstawiających różne miny pirata. Zadanie polega na dokładnym odtworzeniu tych min, oczywiście najlepiej przed lusterkiem, aby jak najlepiej poćwiczyć buzię i język. Kart nie trzeba specjalnie drukować, można na nie patrzeć i naśladować.

plik PDF  Miny pirata

  1. Portret pirata – wycięte elementy mogą posłużyć do układania takich samych min jak w ćwiczeniu 1. miny pirata, na zasadzie „ułóż tak samo”. Fajnie się również sprawdzą u dzieci młodszych do nazywania i rozpoznawania części twarzy – oko, oczy, nos, buzia, głowa, ucho, uszy, włosy, język, zęby, szyja itd. Dla dzieci starszych układanie portretu pirata i opisywanie rodzicom cech szczególnych, czyli wyglądu pirata. Można również pobawić się tak, że to rodzic opisuje jak ma wyglądać pirat, a dziecko ma za zadanie wybrać i ułożyć odpowiedni element, np. Mój pirat ma na sobie chustę, zasłonięte opaską lewe oko, zamknięte oczy, uśmiechniętą szeroko buzię z widocznymi zębami oraz długi, wąski nos… A potem zamiana ról.

plik PDF Portret pirata

  1. Pirackie flagi – układanka lewopółkulowa. Na pierwszych dwóch stronach znajdują się gotowe kombinacje ułożenia wzorów na flagach, na trzeciej stronie natomiast elementy flag do wycięcia (każdy osobno). Wybieramy jeden z gotowych wzorów, dajemy dziecku wycięte elementy i dziecko ma za zadanie ułożyć flagę z elementów według wzoru. Pamiętajmy o tym, aby dziecko układało od lewej do prawej strony, element po elemencie, aby stymulować lewą półkulę mózgu.

plik PDF Pirackie flagi

  1. Pirackie szeregi – pirackie karty do szeregowania według rozmiaru i chronologicznie. Ahoj młody wilku morski, czas ruszyć w nasze szeregi! Karty oczywiście rozcinamy i prosimy dziecko o ułożenie według kolejności – od lewej do prawej strony.

plik PDF Pirackie szeregi

  1. Pomysł na stworzenie wraz z dzieckiem rybek sensorycznych. Wykonanie jak na załączonym zdjęciu – potrzebne będą rękawiczki gumowe, gumki recepturki, oczy – przyklejone lub narysowane oraz dowolne wypełnienie rybek – może to być kasza, ryż, groszek, wata, piórka, pompony, mąką… Dziecko manipuluje rybką, dotyka, ugniata. Gdy zrobimy kilka ocenia jakie są te rybki – która jest lekka, która ciężka, która miękka, a która twarda.

JPG Sensoryczne rybki

Tradycyjnie już zachęcamy do wykonywania ćwiczeń i życzymy wszystkim powodzenia! Na efekty czekamy pod adresem mailowym: weronik.krysztofiak@gmail.com