Drodzy Rodzice – dzieci starsze 5-6 latki

W związku z zaistniałą sytuacją będziemy przygotowywać dla naszych przedszkolaków pakiety „zadań domowych”, które umilą czas spędzony w domu a jednocześnie zachęcą dzieci  i rodziców do wspólnej zabawy i nauki.

Już od dnia dzisiejszego na naszej stronie internetowej będziemy zamieszczać, co trzy dni serię zabaw dydaktycznych gotowych do pobrania oraz do samodzielnego wykonania w domu.

Materiały będą podzielone na kategorie wiekowe: dzieci młodsze (3-4 latki) oraz dzieci starsze (5-6 latki).

Zachęcamy do pobierania materiałów edukacyjnych oraz wspólnej zabawy z dziećmi.

Zapraszamy do dzielenia się z nami efektami Waszej pracy. Jeśli ktoś ma ochotę pokazać jak się bawicie i pracujecie w domu zdjęcia można wysłać na adres mailowy ania.stawik@wp.pl.

Zachęcamy do udziału w zabawie.

 

Zabawa 1.

,,Gra Wesoła Gąsienica”

Cel: Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej dziecka.

Przygotowanie planszy do gry:

  1. Na białej kartce formatu A3 w lewym górnym rogu narysuj głowę gąsienicy.
  2. Przygotuj szablon koła z bristolu o średnicy około 3 centymetrów, odrysuj koła pisakiem lub kredką w taki sposób aby powstał tułów gąsienicy.
  3. Na dole planszy odrysuj 6 kół, pokoloruj je na dowolny kolor. Narysuj na nich kropki, takie jak na kostce do gry, od 1do 6.

Zasady gry: ,,Wesoła Gąsienica”

Potrzebna będzie kostka do gry i kredki.

Rzucamy kostka i kolorujemy kolejne koła gąsienicy według schematu na dole planszy (np. jeśli w rzucie kostką wypadła 3, a koło z trzema kropkami mamy koloru fioletowego, to koło tworzące tułów gąsienicy kolorujemy na fioletowo).

W grę można grać całą rodziną, albo każdy może kolorować własną gąsienicę. Za każdym razem powstanie zupełnie nowa kolorowa gąsienica.

Życzymy wspaniałej zabawy

Pomysł zabawy zaczerpnięty ze strony: Kreatywnie-z-dzieckiem

 

 

Zabawa 2.

 „Złap korek” terapia ręki.

Cel: Rozwijania małej motoryki dziecka.

Jest to prosta zabawa na ćwiczenie chwytu i prawidłowe ułożenie palców. Pozwala też doskonalić koordynację oko-ręka. Zabawa polega na tym, by przy pomocy szczypiec (mogą być mniejsze) dziecko przenosiło korki od wina (ewentualnie inne, podobnej wielkości i wagi przedmioty, jak np. klamerki, kostki piankowe, kostki do gry itp.) z pojemnika nimi wypełnionego, do drugiego – pustego. Zabawa została opracowana na podstawie książki ,,Zabawy dla dzieci z autyzmem” M. Sabik  i A. Szczypczyk.

Pomysł zabawy zaczerpnięty ze strony: www.eduzabawy.pl

 

 

Zabawa 3.

„Wiosenne kwiaty”

Obejrzyj wspólnie z rodzicami ilustracje przedstawiające wiosenne kwiaty.

Zapoznaj się z ich nazwą i spróbuj zapamiętać 5 z nich, w tym kolor i nazwę.

Powodzenia

Zadanie opracowane na podstawie źródła  www.przedszkolankowo.pl

 

 

Zadanie 1.

” Bocianowe puzzle”

Pokoloruj bociana. Wytnij obrazek po liniach przerywanych.
Ułóż powstałe puzzle ( obrazek do pobrania poniżej)

Bocianowe puzzle

 

Zadanie 2.

Rozwiąż zagadkę ( obrazek do pobrania poniżej)

Zadanie 2