Drodzy Rodzice,
Zamieszczamy drugą serię „zadań domowych” dla Naszych przedszkolaków. Zachęcamy Was do wspólnej zabawy i nauki oraz dalszego dzielenia się efektami Waszej wspólnej pracy! Kontynuujemy zabawy z pakietu pierwszego oraz korzystamy z pakietu drugiego. Zdjęcia wysyłamy na adres mailowy: ania.stawik@wp.pl
We wtorek 24 marca kolejny pakiet materiałów dydaktycznych do wspólnej zabawy.
Zadanie 1.
Piosenka dla dzieci młodszych
Posłuchaj słów i melodii piosenki pt. ,,Kasza marcowa”. Spróbuj się jej nauczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=mSGgJIbdWO8
Zadanie 2.
„Kalendarz pogody”
Marcowa pogoda jest bardzo różna, czasem pada deszcz, śnieg lub świeci słońce. Polskie przysłowie mówi ,,W marcu jak w garncu”. Co to znaczy?
Gdy kucharka gotuje wrzuca do garnka różne składniki np. marchewkę, pietruszkę, ziemniaki, przyprawy. Wszystko razem się miesza i powstaje pyszna zupa.
Podobnie jest z pogodą marcową: jest tak pomieszana, jak składniki w garnku. Raz świeci słońce, raz pada deszcz, raz jest zimna, raz jest ciepło…
Aby to sprawdzić utwórz własny tygodniowy kalendarz pogody. Codziennie obserwuj co dzieje się na dworze. Wytnij symbole sam bądź z pomocą rodziców oznaczające pogodę, każdego dnia przyklejaj odpowiedni symbol pogody. Jeśli nie masz jak wydrukować pomocy wykorzystaj kredki i narysuj odpowiedni symbol pogody.
Zadanie 3.
Bajka o wiośnie
Poproś Rodziców o przeczytanie bajki pt. „Bajka o wiośnie” . Słuchaj uważnie tekstu a następnie odpowiedz na pytania:
– Kto siedział przy stole i jadł śniadanie?
– Co mały zajączek jadł na śniadanie?
– Czy wiosna to zwierzę, czy ptak, czy gatunek drzewa? A co to jest wiosna?
– Wymień wszystkie pory roku. Policz ile ich jest.
– Kogo spotkał zajączek, gdy szukał wiosny?
– Wspólnie z Rodzicami wykonaj ilustrację do bajki.
Powodzenia!
Zadanie 4.
Kwiatki – ćwiczenia grafomotoryczne
Narysuj po śladzie i pokoloruj wiosenne kwiatki.
Kwiatki ćwiczenia grafomotoryczne