Kącik logopedyczny część 5

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!

Kontynuujemy nasze zmagania logopedyczne w ramach kącika logopedycznego. Już dzisiaj kolejna porcja ćwiczeń. Zachęcamy do ich wykonywania. A że pogoda sprzyja przebywaniu na dworze, wykorzystamy to także do ćwiczeń. Spędzajmy czas z dziećmi, aby wspierać ich rozwój. Nie oddawajmy tego „w ręce” wysokich technologii.  Poniżej kilka słów wartych zapoznania się na temat ich wpływu na rozwój językowy dzieci. Zachęcamy do przeczytania.

Źródło: GADUterapia

JPG Wysokie technologie

A teraz przechodzimy już do propozycji ćwiczeń:

  • Usprawniamy swoje paluszki w ramach zabawy paluszkowej

Zabawa paluszkowa

  • Usprawniamy ręce, kreatywność i wyobraźnię

Drukujemy lub rysujemy szablon twarzy, następnie zbieramy kwiatki, płatki, liście, trawę, patyki… to co znajdziemy będąc na dworze. Następnie układamy nasze zdobycze na szablonie i je przyklejamy, tworząc niezwykły wzór. W pliku umieszczam szablon twarzy oraz przykładowe prace.

Szablon twarzy

  • Usprawniamy buzię i język

Kolejna gra on-line usprawniająca narządy mowy. Link do gry: https://wordwall.net/resource/1616960/dzie%c5%84-ziemi-%c4%87wiczenia-buzi-i-j%c4%99zyka – kręć kołem i wykonu kolejne ćwiczenia, najlepiej przed lusterkiem. Zaproś do zabawy rodziców czy rodzeństwo.

  • Usprawniamy oddech

Odlotowa zabawa oddechowa, którą możesz zrobić sam –wydrukuj obrazek tła 2x, następnie wytnij z każdego biały środek, wytnij do wyboru – piłkę lub motylka składając na pół i przyklejając w jego środku nitkę. Następnie przymocuj nitkę z piłką lub motylem do ramki tak, aby przedmiot znajdował się na środku wyciętego pola. Sklej przód i tył ramki. Dalej dmuchaj na piłkę lub motylka tak, aby kręcił się dookoła. Udanej zabawy!

W załączniku potrzebne materiały oraz na końcu wzór, jak ma to wyglądać.

Zabawa oddechowa

  • Usprawniamy umiejętności narracyjne – opis

Opisz, co widzisz na obrazku. Opisujemy dokładnie, odpowiadając na pytania: kto jest na obrazku, jak wygląda, co robi, jak się czuje, co to jest za miejsce, jaka jest pogoda itp. Możemy następnie obrazek przeciąć na kilka części (w zależności od możliwości dziecka) i spróbować go ułożyć jak puzzle.

Opisz obrazek

Tradycyjnie życzymy powodzenia i zachęcamy do zabawy. Na efekty Waszych ćwiczeń nadal czekamy – zdjęcia można wysyłać pod adres mailowy: weronik.krysztofiak@gmail.com