Przedszkole Publiczne nr 11 "CALINECZKA"

Nasze szkolenia

ROK SZKOLNY 2017/2018

ROK SZKOLNY 2016/2017

SZKOLENIE KLANZA

W dniu 13 maja odbyło się szkolenie z Klanzy na którym dowiedziałyśmy się jakie są metody i „zabawy z matematyką”, które można wykorzystać w pracy z grupą. Zabawy które rozwijają słownictwo i pojęcia matematyczne, a także udoskonalają umiejętności liczenia. Podczas szkolenia poznałyśmy atrakcyjne gry i ćwiczenia ułatwiające zapamiętywanie figur geometrycznych, porządkowanie i segregowanie. Podczas szkolenie dobrze się bawiłyśmy, ale także otrzymałyśmy wiedzę niezbędną nam w naszej pracy.

Szkolenie z LOGORYTMIKI

01.04.2017 odbyło się szkolenie z logorytmiki na którym poznałyśmy wiele ciekawych zabaw logorytmicznych. Logorytmika jest metodą, której celem jest połączenie rytmiki z terapią logopedyczną, na którą składa się szereg ćwiczeń muzyczno - ruchowych, oddziaływających na płaszczyznę słuchową, słuchowo-ruchową oraz ruchową, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami mowy, z wadą słuchu i wzroku, a także dla dzieci z zaburzeniami zachowania. Zaznaczyć należy, iż na jej skuteczność nie ma wpływu rozwój intelektualny czy ruchowy dziecka, jak również słuch muzyczny czy jego brak. W trakcie szkolenie pokazano nam zastosowane ćwiczenń muzyczno-ruchowych , ćwiczeń słowno-ruchowy czy swobodnego ruch, który prócz muzyki, stanowi w logorytmice jeden z głównych motywów ćwiczeń, dają możliwość pracy wszystkim dzieciom niezależnie od występujących u nich deficytów rozwojowych.

„Papierowe czary” – warsztaty w przedszkolu.

Nauczycielki z przedszkola uczestniczyły w ciekawych warsztatach metodycznych   pt. „W krainie papieru”, w których zostały przedstawione proste zabawy ruchowe do wierszy i piosenek z użyciem rekwizytów z papieru (kartki, gazety, papier toaletowy, a także woreczki foliowe). Tematyka zabaw była różnorodna dzięki czemu nauczycielki będą mogły wykorzystać zaproponowane zabawy w ciągu całego roku szkolnego i zaskoczyć przedszkolaki świetnymi zabawami, które dają sporo radości.

Celem zabaw jest zapoznanie dzieci z zagadnieniami matematycznymi, polonistycznymi oraz przyrodniczymi. Podczas warsztatów nauczycielki weszły w rolę dzieci bawiąc się radośnie i z fantazją tymi najprostszymi materiałami.

„Chcę mówić poprawnie”

Dnia 13. marca w Przedszkolu odbyło się szkolenie logopedyczne pod tytułem „Chcę mówić poprawnie”. Zostało ono przeprowadzone przez neurologopedię Dariusza Dajosa. Szkolenie byłopodzielone na dwie części. W pierwszej zostały zarysowane podstawy rozwoju mowy dziecka w wiekuprzedszkolnym. Druga część dotyczyła aspektów w rozwoju dziecka, na które może zwrócić uwagęnauczyciel. Były to między innymi: ocena zgryzu, ocena sprawności połykania, lateralizacja itp. Dziękiszybkiej reakcji wychowawca może przekazać rodzicowi informację o konsultacji z odpowiednimspecjalistą.

Warsztaty Karać czy nie? A jeśli tak, to w jaki sposób?

Na warsztatach dowiedziałyśmy się jak ustalać zasady i wyznaczać granice. W jaki sposób być konsekwentnym a kiedy pozwolić sobie na elastyczność. Karać czy nie? A jeśli tak, to w jaki sposób? Czym różni się kara od konsekwencji i co z tego wynika? Jakie zabawy i ćwiczenia mogą pomóc dzieciom w zrozumieniu i przestrzeganiu reguł? Podczas warsztatów mogłyśmy także się dowiedzieć w jaki sposób stworzyć kontrakt grupowy, pomocny dzieciom w przestrzeganiu tych zasad.


Warsztaty plastyczne z firmą Animi Artes w Ostrowie Wlkp. 03.03.2017 r.

Kolejnym ciekawym szkoleniem, gdzie wybrali się nasi nauczyciele były to warsztaty plastyczne zorganizowane przez firmę Animi Artes. Warsztaty dały szansę poznania nowych technik, które będziemy wykorzystywać w czasie wiosny oraz Wielkanocy , wykonując z naszymi Przedszkolakami, pięknie kolorowe prace. Zaletą takich form jest fakt, że mamy szansę w swojej pracy wykorzystywać nietuzinkowe, nowatorskie i ciekawe rozwiązania.

 

"Dziecięca matematyka według Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej"

17.02.2017 odbyła się Rady Szkoleniowa na temat "Dziecięca matematyka według Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej", podczas której w formie warsztatów nauczyciele z naszego przedszkola zapoznali się z programem edukacji matematycznej zawierającym następujące zagadnienia:
Orientację przestrzenną
Rytmy
Kształtowanie umiejętności liczenia
Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania
Rozwijanie umiejętności mierzenia długości
Klasyfikacja
Układanie i rozwiązywanie zadań
Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia.
Mierzenie płynów
Kształtowanie pojęć geometrycznych
Konstruowanie gier
Zapisywanie czynności matematycznych.
Ponad to nauczyciele zdobyli wiedzę związaną z tworzeniem warunków i sytuacji sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego oraz dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki.

Nauczyciele nasze przedszkola w ramach doskonalenia zawodowego udali się na cykl szkoleń, które odbyły się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Słaborowicach w październiku 2016 r.

Pierwsze szkolenie nosiło nazwę "Wprowadzenie do terapii neurobiologicznej" - Metoda krakowska to terapia neurobiologiczna opierająca się na wynikach badań neurobiologicznych. Mechanizm tej terapii, opiera się na zjawisku neuroplastyczności mózgu, czyli zmianie reprezentacji korowych w wyniku doświadczeń. Neuroplastyczność mózgu to nie tylko kompensacja uszkodzonych i zaburzonych funkcji, ale to także zmiany strukturalne. Teoretyczne podstawy badawcze opierają się na językoznawczych teoriach Profesor Marii Zarębiny, dotyczących nabywania systemu językowego przez dzieci oraz rozpadu tego systemu u osób dorosłych, językowego przez dzieci oraz rozpadu tego systemu u osób dorosłych,
Drugie szkolenie- stymulacje lewopółkulowe:

1. Funkcje językowe i poznawcze lewej półkuli mózgu
2. Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych
a) sekwencje
b) analiza
c) relacje
3. Dominacja lewej półkuli mózgu a poziom sprawności językowych
Trzeci etap "Wprowadzenie do czytania metodą symul.-sekwencujną".
I.Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej
1.Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania samogłosek
2.Nauka globalnego rozpoznawania i odczytywania wyrażeń dźwiękonaśladowczych
3.Nauka powtarzania, rozpoznawania i odczytywania sylab otwartych
4.Nauka globalnego rozpoznawania wyrazów
II. Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów
III. Czytanie sylab zamkniętych
IV. Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych
V. Samodzielne czytanie tekstów
5. Zasada: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE.

 

ROK SZKOLNY 2015/2016

II konferencja „Dziecko z autyzmem w przedszkolu”- Poznań 08.04.2016 r.

Nauczyciele naszego przedszkola, aby doskonalić wiedzę na temat funkcjonowania dziecka autystycznego w przedszkolu oraz prowadzenia terapii behawioralnej, wzięli udział 8 kwietnia 2016 r. w II konferencji „Dziecko z autyzmem w przedszkolu” organizowanej po raz kolejny przez Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem  w  Ośrodku Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu oraz Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Dzieci i Młodzieży z Autyzmem APERIO.  Prelegenci  przedstawili takie zagadnienia jak: „Efektywny model terapii w oparciu o badania naukowe i doświadczenia terapeutyczne – jak najlepiej rozpocząć terapię?”, „Zasady konstruowania indywidualnego programu „edukacyjno – terapeutycznego dla dziecka z autyzmem”, „Nauka zabawy i organizacji czasu wolnego dzieci z autyzmem w przedszkolu i w środowisku domowym”, „Dziecko z autyzmem w przedszkolu integracyjnym”, „Uczenie nowych umiejętności małych dzieci z autyzmem”. Prelegentami były osoby pracujące m.in. w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, w Przedszkolu dla Dzieci z autyzmem w Poznaniu, w Przedszkolu Mały Książę z Torunia. Prowadzące przedstawiły kilka nagrań, na których pokazały jak ćwiczą z dzieckiem, jakimi pomocami oraz jak to dziecko funkcjonuje w grupie z rówieśnikami. Po wystąpieniach był przeznaczony czas na dyskusję i wymianę doświadczeń z pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.  

Wykład z Raunem Kaufmanen we Wrocławu – 23.04.2016 r.

Dnia 23 kwietnia 2016 r. nauczyciele z naszego przedszkola wybrali się do Wrocławia na bardzo ciekawy wykład z okazji pierwszego polskiego wydania książki „Autyzm-przełom w podejściu”, który poprowadził sam autor- Raun Kaufman. Jest on osobą, która „wyszła” z autyzmu dzięki programowi „Son-Rise”. Prowadzący opowiedział o tym, jak pomóc dziecku wyjść poza powtarzające się, rytualistyczne zachowania, bez potrzeby, by zniechęcać lub powstrzymywać je przed tymi zachowaniami. Jak efektywnie wspierać dziecko w uczeniu się nowych umiejętności, bez potrzeby przymuszania lub wywierania nacisku. Jak umożliwić dziecku tworzenie głębokich i pełnych uczuć relacji z innymi osobami.

Warsztaty plastyczne z firmą ASTRA w Ostrowie Wlkp. 28.04.2016 r.

Kolejnym ciekawym szkoleniem, gdzie wybrali się nasi nauczyciele były to warsztaty plastyczne zorganizowane przez firmę ASTRA. Podczas 2godzinnych zajęć przybliżona została działalność firmy ASTRA (profesjonalne laboratorium, atesty, certyfikaty) oraz prezentowana szeroka gama produktów skierowanych do szkół i przedszkoli. Omawiane były grupy asortymentowe i pokazywane przykłady prac. Każdy z uczestników podczas spotkania wykonywał prace plastyczne z użyciem farb plakatowych, farb metalicznych i perłowych, plasteliny czy modeliny.  Zajęcia pokazywały ciekawe pomysły, co jest doskonałym źródłem inspiracji.

Szukanie

akademia_aquafresh kubusiowi_przyjaciele_natury program_edukacji_antynikotynowej cała_polska_czyta_dzieciom
wole_wode akademia_zdrowego_przedszkolaka

UWAGA! Nasza witryna używa plików cookies (ciasteczek).

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. Czytaj więcej…

Akceptuję