Przedszkole Publiczne nr 11 "CALINECZKA"

Filtr
  • III Festiwal Piosenki Przedszkolnej "Śpiewająca Calineczka" 27.04.2017

    W czwartek 27 kwietnia już po raz trzeci w naszym przedszkolu odbył się Festiwal Piosenki Przedszkolnej "Śpiewająca Calineczka".

    Swój wokalny talent zaprezentowali:

    -        Nadia Przybył , Weronika Krajecka z gr. I

    -        Marta Kurkiewicz, Gabriela Łukawska z gr. II

    -        Alan Stodolny, Julia Piec z gr. III

    -        Klaudia Ławniczek, Antoni Nowak z gr. IV

    -        Maria Mielczarek ,  Alan Strzelec z gr. V

    -        Wiktoria Pawłowska, Mikołaj Danilczyk z gr. VI

    -        Weronika Matczak oraz Dawid Wewiór z gr. VII

    Na zakończenie jury wręczyło wszystkim uczestnikom III Festiwalu Piosenki Przedszkolnej „Śpiewająca Calineczka” pamiątkowe dyplomy oraz upominki.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • "Podróż z Ekoludkiem" 20.04.2017 r.

    20 kwietnia 2017 r chłopcy z grupy V – Maksymilian Galant i Filip Mielnik wraz z nauczycielką paniąKingą Paczkowską brali udział w 11 między przedszkolnym konkursie ekologicznym „Podróż z Ekoludkiem” pod hasłem „Zielone płuca Ostrowa” w Publicznym Przedszkolu nr 14. Chłopcy brali udział w różnych konkurencjach sportowych, zabawach ruchowych, a także wykonywali ekologiczny instrument. Na zakończenie konkursu otrzymali pamiątkowy dyplom oraz upominki.

     

  • Zajączek wielkanocny 12.04.2017

    W przedświąteczną środę 12.04.2017r. tradycyjnie jak co roku nasze przedszkole odwiedził Zajączek. W tym dniu każde dziecko miało pięknie przygotowany koszyczek, który zajączek wypełnił nie tylko smakołykami. W zamian za słodkości dzieci z poszczególnych grup miały przygotowaną piosenkę lub wierszyk. Na zakończenie spotkania dzieci z poszczególnych grup wraz z nauczycielami zrobiły sobie wspólne zdjęcia z Zajączkiem.

    grupa I

    grupa II

    grupa III

    grupa IV

    grupa V

    grupa VI

    grupa VII

     

  • Z wizytą u zegarmistrza 11.04.2017

    W dniu 11 kwietnia 2017 roku grupa VII starszaków wraz z Paniami udała się na wizytę do zegarmistrza. Zakład i sklep zegarmistrzowski mieści się przy ul. Raszkowskiej, blisko Rynku. Pan zegarmistrz tłumaczył dzieciom na czym polega jego praca, pokazał narzędzia jakich używa przy naprawie zegarów oraz różne zegary, stare i nowe. Przedszkolaki zadawały wiele pytań zainteresowane i zaciekawione różnymi zegarkami, wśród których wskazywały te które najbardziej im się podobają m.in. z kukułką, w kształcie samochodu, kota a nawet         z liczydłem. Z wizyty przyniosły dużo wrażeń , a także książeczkę od pana zegarmistrza.

     

     

     

  • Przedstawienie "Wesołego Alleluja" 10.04.2017

    "Wesołego Allelluja" - tak brzmiał tytuł widowiska o tematyce wielkanocnej zaprezentowanego przez kabaret BZIK Piotra Balickiego. Spektakl odbył się w naszym przedszkolu 10.04.2017roku. Celem tego przedstawienia było przybliżenie dzieciom tradycji i obrzędów związanych z Wielkanocą.

    Malownicza scena z wiejską chatą, przed którą stał zabytkowy kołowrotek, zielona trawa, ławka i wesoły dziadek w regionalnym stroju, wszystko to wprowadziło atmosferę sielskiej wsi. Na scenie pojawił się ogromny zając, Zosia w stroju ludowym, Bzik i dziadek Bzika. Dzieci mogły dowiedzieć się jak dekoruje się wielkanocny stół i jak tworzy się pisanki. Bzik zaprosił dzieci do konkursów za które dzieci otrzymały wielkanocne upominki. Teraz oczekiwanie na Święta Wielkanocne będzie jeszcze bardziej radosne.

     

     

     

  • Warsztaty wielkanocne 07.04.2017

    W dniu 7.04.2017 w grupie I odbyły się „Warsztaty Wielkanocne”           w których wzięły udział dzieci wraz z rodzicami. Warsztaty zaczęliśmy od wspólnych zabaw integracyjnych z użyciem gotowanych i surowych jajek. Kolejna część spotkania obejmowała wspólne przygotowanie ozdób wielkanocnych. Na koniec przygotowaliśmy poczęstunek dla naszych gości. Warsztaty sprawiły dużą radość zarówno dzieciom jak i rodzicom. Dziękujemy za udział we wspólnej zabawie.

     

     

     

  • Warsztaty wielkanocne pt. "Ozdoby wielkanocne" 07.04.2017

    07 kwietnia w grupie VII odbyły się warsztaty z rodzicami pod hasłem „Ozdoby wielkanocne ”.Spotkanie rozpoczęło się od opowieści wielkanocnych, które miały na celu przybliżenie tradycji świątecznych takich jak: „Lany Poniedziałek”, malowanie pisanek czy koszyczek wielkanocny. Na warsztatach nie zabrakło także konkursów i tańców. Atmosfera zbliżających się Świąt Wielkanocnych sprawiła, że zarówno   u przedszkolaków jak i u ich rodziców obudziła się niezwykła chęć i zapał do przygotowywania świątecznych dekoracji. Wszyscy z entuzjazmem tworzyli swoje dzieła.

     

     

     

  • Światowy Dzień Zdrowia 07.04.2017

    7 kwietnia 2017 roku w naszym przedszkolu obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia pod haslem:,,W zdrowym ciele, zdrowy duch".Tego dnia przedszkolaki opowiadały jak należy dbać o zdrowie. Dzieci przypomniały sobie o zasadach higieny, prowadzeniu zdrowego trybu życia oraz właściwego odżywiania się. Zajęcia uświadomiły przedszkolakom jak ważny jest sport i ruch na świeżym powietrzu. Atrakcją zajęć były zabawy przy śpiewie związane z tematyką zdrowia.

     

                     

  • Ośrodek Jeździecki "Borowianka" 06.04.2017

    W czwartek grupa IV wraz z nauczycielkami odwiedziła Ośrodek Jeździecki "Borowianka".  Przedszkolaki miały możliwość zwiedzienia stajnie i poznania koni różnej maści i wielkości. Wielką radość sprawiła im przejażdżka na koniu w prawdziwym siodle i ochronnym kasku na głowie. Może w przyszłości zostaną dżokejami i wystąpią w zawodach jeździeckich? Kto wie.  Na razie pragną jeszcze  wrócić tutaj i cieszyć sięobcowaniem z tymi pięknymi zwierzętami.

            

  • "Piosenka z mojego przedszkola" 05.04.2017r.

    W środę 5 kwietnia dziewczynki z grupy 5 wraz z panią Iwoną reprezentowały nasze przedszkole w konkursie piosenki pt. "Piosenka z mojego przedszkola". Nasze kolorowe trio w składzie: Lola, Dorotka i Nadia zaśpiewało piosenkę pt."Maszeruje wiosna". Dziewczynki otrzymały dyplomy oraz nagrody rzeczowe.

  • Konkurs „Wielkanocny koszyk" 05.04.2017

    W dniu 5.04.2017 Gabriela Daniłkiewicz z grupy IV wraz z panią Angeliką Mazur uczestniczyły w rozstrzygnięciu konkursu „Wielkanocny koszyczek”. Uroczyste wręczenie nagród było zorganizowane w Publicznym Przedszkolu nr 2. Jury, które oceniało konkursowe koszyki było pod ogromnym wrażeniem pomysłowości dzieci. Przygotowany koszyczek Gabrysi składał się z tradycyjnych polskich specjałów takich jak szyneczka, kiełbaska, jajo czy też zrobiony z plasteliny pojemniczek na pieprz i sól. Jury była zachwycona pomysłowością wykonania naszej pracy.

  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 03.04.2017

    W poniedziałek 3 kwietnia w naszym przedszkolu świętowaliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który obchodzony jest na całym świecie 2 kwietnia. Tego dnia wszystkie dzieci przyszły ubrane na niebiesko i w każdej grupie wspólnie celebrowano ten dzień. Dzieci wykonały prace plastyczne na znak solidarności z dziećmi autystycznymi, wysłuchały również bajek z serii „Bajki bez barier” Joanny M. Chmielewskiej pt. „Czarodziejka” i „Hubek Kubek Wstążka”. Do naszego przedszkola uczęszcza kilka dzieci z autyzmem. Z dziećmi pracują oligofrenopedagodzy. Dzieci mają zapewnioną terapię psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną i rehabilitację ruchową.


    Nasze przedszkole przyłączyło się również do akcji zorganizowanej 2 kwietnia przez Fundację JiM w Galerii „Ostrovia”. Dzieci mogły pobawić się zabawkami wykonanymi własnoręcznie przez naszych oligofrenopedagogów, a rodzice zobaczyli, że do dobrej zabawy nie są potrzebne drogie zabawki, wystarczą klamerki czy wytłoczka po jajkach.

  • Wizyta w szkole muzycznej 03.04.2017r.

    Wizyta w szkole muzycznej

     

    W poniedziałek 03.04.2017 r. z grupą starszaków  wybraliśmy się do szkoły muzycznej. Tam czekała na nas moc atrakcji. Dzieci mogły nie tylko zobaczyć instrumenty muzyczne, ale również na nich zagrać, a to doświadczenie jest bezcenne i sprawiło naszym milusińskim wiele frajdy. Wesołe zabawy muzyczne i przemiła atmosfera na długo zostaną w naszej pamięci. Kto wie, może wśród naszych przedszkolaków są przyszli adepci sztuki muzycznej?

    Serdecznie dziękujemy za możliwość odwiedzenia placówki oraz poświęcony nam czas.

     

     

  • Konkurs "Teatralki" 21.03.2017 r.

    Dnia 21 marca dzieci z grupy II ,Wojciech Musielak oraz Zofia Herczak wraz ze swoimi rodzicami, reprezentowali przedszkole w konkursie  "Teatrzyki dużych i małych", którego hasłem przewodnim było "Zwierzęta i zwierzątka w utworach pisarzy i poetów polskich". Dzieci wspólnie z rodzicami odegrały rolę do wiersza  "Szły raz myszy" D. Gellner . Każdy z uczestników otrzymał dyplom oraz upominek.

  • Dzień Dziecka

     

    1 czerwiec 2016


     Dzień Dziecka

     

    Mamo,Tato..……

     

    1. Miłość jest najważniejszą potrzebą wszystkich dzieci! 

    Jest  istotnym elementem pozytywnej dyscypliny. Miłość pozwala dziecku zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości.

    2. Granice są potrzebne.

    Bycie rodzicem polega między innymi na wyznaczaniu granic. Dzieci czują się bezpieczniej jeśli trzymasz się granic, które wyznaczyłeś (-aś), nawet jeśli od czasu do czasu na nie narzekają.

    3. Śmiech pomaga rozładować napięte sytuacje!

    Dostrzegaj zabawne strony bycia rodzicem i pozwól sobie na śmiech, kiedy tylko jest to możliwe.

    4. W każdej rodzinie potrzebne są pewne zasady!

    Kiedy ustalisz zasady w swojej rodzinie bądź konsekwentny (-a). Dzieci mogą poczuć się niepewnie, jeśli jednego dnia wprowadzisz jakąś zasadę, a następnego ją odwołasz.

    5. Słuchaj uważnie tego co mówi Twoje dziecko!

    Interesuj się tym co robi i co czuje. Zapewnij je, że silne uczucia nie są czymś złym, jeśli wyraża się je w odpowiedni sposób.

    6. Chwal i zachęcaj swoje dziecko!

    Oczekuj, żę dziecko będzie się dobrze zachowywało i zachęcaj je do podejmowania wysiłków. Chwal za dobre zachowania i staraj się ignorować te niewłaściwe.

    7. Spójrz na świat z perspektywy dziecka!

    Wyobrażenie sobie tego co czuje Twoje dziecko jest kluczem do zrozumienia jego zachowania.

    8. Szanuj swoje dziecko!

    Pozwól mu uczestniczyć w podejmowaniu decyzji, szczególnie tych, które go dotyczą. Uważnie wysłuchaj jego zdania. 

    9. Dawaj dzieciom przykład dobrego zachowania!

    Dzieci uczą się naśladując zachowania innych. Z pewnością będą naśladować Twoje postępowanie.

    10. Stawiaj realistyczne wymagania!

    Stawiając wymagania musisz pomyśleć, czy odpowiadają one wiekowi i sytuacji dziecka. Musisz okazać więcej cierpliwości, jeśli dziecko jest małe, choruje lub jest zmęczone.

    11. Zmieniaj otoczenie, nie dziecko!

    Lepiej trzymać cenne, niebezpieczne przedmioty poza zasięgiem dziecka, niż karać je za jego naturalną ciekawość.

     

    12. Wyrażaj swoje życzenia pozytywnie!

    Mów dziecku, czego od nich oczekujesz, a nie tylko, czego sobie życzysz.

     

    Rodzicu, nie zapominaj o własnych potrzebach. Jeśli to wszystko zaczyna za bardzo    przypominać ciężką pracę i czujesz, że brakuje Ci cierpliwości, przeznacz trochę czasu tylko dla siebie. Zrób coś co sprawia przyjemność. Jeśli kiedykolwiek poczujesz, że tracisz panowanie nad sobą, albo że w każdej chwili możesz krzyknąć na dziecko, poniżyć je lub uderzyć, odejdź na chwilę, uspokój się i policz do dziesięciu.

  • Zajęcia z logorytmiki-11.04.2016 r.

    Dnia 11.04 2016 roku w naszym przedszkolu odbyły się zajęcia logorytmiczne. Zaproszeni rodzice w raz z dziećmi wzięli udział we wspólnych zajęciach. Celem zajęć była wspólna zabawa prowadzona  w formie zabaw z elementami ćwiczeń logopedycznych, rytmicznych i muzyczno-ruchowych, których celem jest umuzykalnienie, rozbudzanie aktywności słownej dzieci, profilaktyka logopedyczna przejawiająca się w rozwijaniu sprawności aparatu artykulacyjnego i oddechowego,  rozwijanie umiejętności poprawnego i twórczego opanowania języka, oraz ogólno pojęty rozwój społeczny, emocjonalny, intelektualny i podnoszenie sprawności fizycznej.

     

  • Zajęcia z logorytmiki - 11.04.2016 r.

    ZAPROSZENIE

    SERDECZNIE ZAPRASZAMY dzieci wraz z rodzicami na dodatkowe zajęcia z logorytmiki, które odbędą się dnia 11 kwietnia 2016 roku o godzinie 16.00 w sali grupy VI.

  • Spotkanie ze zwierzętami 30.04.2015 r.

    Spotkanie ze zwierzętami.

    W czwartek 30 kwietnia 2015 r. Dzieci z grupy V wraz z nauczycielkami, odwiedzili sklep zoologiczny. Dzieci poznały w jaki sposób należy opiekować się zwierzętami. Nakarmiły króliczki, koszatniczki i świnki morskie. Z wielkim zainteresowaniem obserwowały rybki pływające w akwariach. Niestety złote rybki nie chciały spełnić naszych życzeń, chociaż bardzo je prosiliśmy. Dodatkową atrakcją dla dzieci była możliwość potrzymania żółwia wodnego i oswojona papuga o imieniu Filip, która fruwała swobodnie po sklepie. Przedszkolaki pożegnały zwierzęta i panie ze sklepu zoologicznego. Obiecały, że będą zawsze troszczyć się o zwierzęta.

     

  • Serdecznie dziękujemy za udział w konkursie.

     

    Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za udział w majostaszkowym konkursie ekologiczny.

     

    Zebraliśmy w roku szkolnym 2013/2014

    Makulatura - 139,4 kg.

    Płyty DVD -  0,5 kg.

     

    W roku szkolnym 2014/2015

    Makulatura - 308, 4 kg.

    Płyty DVD - 4.5 kg.

  • I Konkurs piosenki "Śpiewająca Calineczka 29.04.2015 r.

    I Konkurs piosenki „Śpiewająca Calineczka”

    29.04.2015 r. w naszym przedszkolu odbył się konkurs piosenki, w której mali artyści wykazali się dużymi umiejętnościami wokalnymi. Jury w składzie: p. Adam Wasiela, p. Renata Zielińska, p. Katarzyna Motyl po burzliwej naradzie postanowili przyznać wszystkim uczestnikom główną nagrodę, ponieważ wszystkie dzieci prezentowały się pięknie, no i "pierwsze koty za płoty" w karierze artystycznej.

  • Ratownik Medyczny 27.04.2015 r.

    Ratownik medyczny w grupie IV

    Dnia 27 kwietnia 2015 r. u przedszkolaków z grupy IV odbyło się szkolenie medyczne z  udziałem ratownika medycznego. Dzieci poznały zasady postępowania z zakresu pierwszej pomocy: aktywnie uczestniczyły w zajęciach wykonując ćwiczenia na fantomach, poznawały zasady postępowania w nagłych przypadkach oraz wykazywały się znajomością numerów alarmowych.

    Serdecznie dziękujemy Panu Michałowi Śniademu za przeprowadzenie zajęć, ciekawe demonstracje i obszerne wyjaśnienia.

     

  • II Międzyprzedszkolny turniej pod hasłem "Ostrów - moje ukochane miasto" 24.04.2015 r.

    Dnia 24 kwietnia odbył się II międzyprzedszkolny turniej pod hasłem „Ostrów- moje ukochane miasto” organizowany przez Publiczne Przedszkole nr. 8 im. Krasnala Hałabały. Przedstawicielami naszego przedszkola zostały Kinga Olejniczak i Maja Cajler z grupy V wraz z nauczycielką Hanną Bukowczyk. Podczas turnieju dziewczynki mogły zaprezentować swoją znakomitą wiedzę dotyczącą naszego miasta- Ostrowa Wielkopolskiego oraz zdolności plastyczne przedstawiając swoje ulubione miejsce przy pomocy węgla rysunkowego. Każdy z uczestników otrzymał piękne dyplomy i świetne upominki. 

  • Warsztaty w Szkole Podstawowej nr 5 24.04.2015 r.

    "W piątek 24 kwietnia 2015 r. dzieci z grupy III, V i VII wraz z nauczycielkami zostały zaproszone  do Szkoły Podstawowej nr 5 przy ulicy Grabowskiej. Przedszkolaki miały możliwość zwiedzenia szkoły jak i udziału w  różnych warsztatach. Dzieci z ciekawieniem obserwowały przeprowadzone doświadczenia z użyciem różnych substancji stałych i ciekłych wykorzystywanych w domowej kuchni jak i aktywnie uczestniczyły w  zabawach ruchowych przeprowadzonych na sali gimnastycznej. Wizyta ta dała naszym przedszkolakom wiele radości, a na koniec tej miłej wizyty każde dziecko otrzymało drobny upominek."

  • Konkurs "Ostrów moje ukochane miasto" 24.04.2015 r.

    Dnia 24 kwietnia odbył się II międzyprzedszkolny turniej pod hasłem „Ostrów- moje ukochane miasto” organizowany przez Publiczne Przedszkole nr 8 im. Krasnala Hałabały. Przedstawicielami naszego przedszkola zostały Kinga Olejniczak i Maja Cajler z grupy V wraz z nauczycielką Hanną Bukowczyk. Podczas turnieju dziewczynki mogły zaprezentować swoją znakomitą wiedzę dotyczącą naszego miasta - Ostrowa Wielkopolskiego oraz zdolności plastyczne przedstawiając swoje ulubione miejsce przy pomocy węgla rysunkowego. Każdy z uczestników otrzymał piękne dyplomy i upominki.

     

  • Dzień Książki 23.04.2015 r.

    23 kwietnia, corocznie na całym świecie celebrowany jest Dzień Książki. Nasze przedszkole również przyłączyło się obchodów. W tym dniu dzieci przyniosły swoją ulubioną książkę, a nauczycielki nawiązały do wspaniałego baśniopisarza H.Ch.Andersena, którego twórczość jest związana z naszym przedszkolem poprzez nadane imię. Przedszkolaki rozwiązywały zagadki dotyczące bohaterów baśni i wysłuchały  "Calineczkę".

  • Konkurs "Pada, wieje, świeci - ekologicznie żyją dzieci 22.04.2015 r.

    W środę 22.04.2015 r. dzieci z grupy VII Mikołaj Krata i Milena Ratczak wzięły udział w konkursie ekologicznym "Pada, wieje, świeci - ekologicznie żyją dzieci" zorganizowanym przez Publiczne Przedszkole nr 14. Przedszkolaki wykazały się dużą wiedzą na temat ekologii i ochrony środowiska. Każdy z uczestników otrzymał dyplom i upominek za ekologiczną postawę i zaangażowanie się w ochronę środowiska. 

     

  • Dzień Ziemi 22.04.2015 r.

    22 kwietnia obchodziliśmy w naszym przedszkolu Dzień Ziemi.  Jest to największe ekologiczne światowe święto. W tym dniu królował kolor zielony. Dzieci wspólnie dekorowały salę, brały udział w zajęciach plastycznych oraz miały okazję obejrzeć spektakl, który specjalnie na ten dzień przygotowały dzieci z grupy VI. Dzieci dowiedziały się jak dbać o środowisko i otaczającą nas przyrodę. Wszystkie zabawy w tym dniu poświęcone były naszej planecie i jej ochronie. Na zakończenie pełnego wrażeń dnia dzieci wykonały prace plastyczne „Nasza planeta”. Zapraszamy do galerii zdjęć.

     

  • Warsztaty pt: "Dzień Zielony" 21.04.2015 r.

    Dzień Zielony

    Dnia 21.04.2015 r. w grupie V odbyły się trzecie warsztaty z cyklu „4 pory roku” pod hasłem „Dzień Zielony”. Motywem przewodnim spotkania był ogórek. Podczas warsztatów odbyło się wiele wspaniałych zabaw między innymi takich jak podawanie ogórka między nogami w rzędach, zabawy ruchowe na dywanie, tańce czy konkurs na najdłuższą obierkę ogórka. Dzieci wraz z rodzicami wykonały wiosenne kanapki. Na koniec spotkania wszyscy zostali zaproszeni na poczęstunek, gdzie mogli spróbować wykonanych przez siebie kanapek oraz różnych innych przysmaków w kolorze przewodnim- „zielonym”.

     

     

  • Wizyta w Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim 21.04.2015 r.

    Wizyta w Komendzie Powiatowej Straży Pożarna w Ostrowie Wielkopolskim

    Dnia 21 kwietnia przedszkolaki z grupy IV wraz z wychowawczyniami wybrały się z wizytą do Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wlkp. Pan Strażak bardzo ciekawie opowiadał o swojej pracy, o akcja w jakich brał udział. Dzieci dowiedziały się, że strażacy nie tylko gaszą pożary ale również pomagają w czasie powodzi, usuwają skutki wypadków samochodowych, sprzątają połamane przez wichury drzewa. Dzieci miały okazję zobaczyć wozy strażackie wraz z całym wyposażeniem, sprzęt gaśniczy i strój w jaki ubierają się do akcji. Na zakończenie spotkania dzieci miały okazję wejść do samochodu strażackiego. Po spotkaniu większość chłopców zdeklarowała, że w przyszłości chce zostać strażakami. Czas pokaże czy tak będzie?

     

  • Konkurs "Migające przedszkole" 17.04.2015 r.

    Konkurs "Migające przedszkole" 17.04.2015 r.

    17 kwietnia 2015 roku, dzieci z grup: III, IV, V, VI, VII, wzięły udział w konkursie „Migające Przedszkole”. Uczestnicy konkursu losowali zestawy słów, które następnie pokazywali w języku migowym. Zaprezentowanie się przed publicznością i jury, było ogromnym przeżyciem dla przedszkolaków, na szczęście tremę udało się pokonać. Dzieci wykazały się ogromną wiedzą   i znajomością języka migowego. Każdy występ nagradzany był gromkimi brawami. W jury zasiadali: Pani Dyrektor Renata Zielińska, Państwo Joanna i Paweł Czeszak, którzy posługują się językiem migowym, Pani Jolanta Dera nauczycielka grupy V. Jury pogratulowało wszystkim uczestnikom konkursu, wręczyło dyplomy i nagrody.Organizatorzy konkursu jeszcze raz serdecznie dziękują Państwu Joannie i Pawłowi Czeszak za pracę w jury, poświęcony czas i zaangażowanie. 

     

  • Gorąco jak w piekarni 16.04.2015 r.

    Gorąco jak w piekarni.

    Czy w piekarni jest gorąco? Mogły się o tym przekonać dzieci z grupy VII, które w czwartek 16.04.2015 r. odwiedziły piekarnie pana R. Janickiego. Przedszkolaki poznały kolejne etapy produkcji chleba. Z wielkim zainteresowaniem obserwowały pracę piekarzy, którzy z gorącego pieca wyciągali pachnące bochny chleba. W piekarni jest cały rok lato - stwierdziły dzieci i obiecały, że będą szanować każdą kromkę chleba, na którą ciężko pracują rolnicy, młynarze i piekarze.

  • Zaproszenie dla Rodziców

     

    Z A P R O S Z E N I E

    Serdecznie zapraszam Rodziców dzieci, rozpoczynających we wrześniu 2016 przedszkolną przygodę  na spotkanie:

    „Jak przetrwać rozstanie ….czyli o adaptacji dziecka

    w przedszkolu i nie tylko”,

    które odbędzie się  5 maja 2016 r.  o godz. 16.30.

    W programie:

    - jak Rodzice (Mama,  Tata) powinni przygotować się na rozstanie z Dzieckiem;

    - omówienie sposobów na zniwelowanie objawów lęku separacyjnego czyli co zrobić już teraz, żeby dziecko nie płakało we wrześniu,

    - prezentacja multimedialna,

    - Broszurki dla Rodziców, których dzieci po raz pierwszy przekroczą próg przedszkola;

    - zwiedzanie przedszkola,

    -spis rzeczy potrzebnych dziecku w przedszkolu;

    - rozmowa z nauczycielkami, które będą prowadziły najmłodszą grupę; 

    - podanie terminu kolejnego spotkania.

    (na spotkanie wraz z dzieckiem zaprosimy w innym terminie)

  • Tydzień języka migowego w przedszkolu 13.-17.04.2015 r.

    Tydzień języka migowego w przedszkolu 13.04.2015 r. - 17.04.2015 r.
    W naszym przedszkolu realizowany jest autorski program pani Moniki Pawlak „Język migowy – pobaw się z nami migowymi znakami”, w grupach III, IV, V, VI, VII. Dzięki zabawie z językiem migowym dzieci poznają sposób porozumiewania się za pomocą gestów. Jest to pierwszy krok ku integracji z osobami niepełnosprawnymi i pokonania barier komunikacyjnych. Dzieci stają się bardziej tolerancyjne i otwarte na potrzeby innych.
    Integracja w naszym przedszkolu jest bardzo ważna. To my dorośli pokazujemy dzieciom, że osoba niepełnosprawna jest taka sama jak my zdrowi, potrafi śmiać się, płakać, okazywać miłość, przyjaźń i przywiązanie.
    Od września do naszego przedszkola będzie chodzić dziecko, którego rodzice posługują się językiem migowym.
    W tygodniu języka migowego prosimy rodziców jak i dzieci do witania się (dzień dobry) i żegnania (do widzenia) w języku migowym. Wszyscy pracownicy przedszkola znają te gesty i chętnie je Państwu pokażą. Zachęcamy do obejrzenia filmu w którym dzieci z naszego przedszkola pokazują te znaki. 
    W dniach tych zorganizowany zostanie konkurs „Przedszkolaki migają”, dla dzieci z grup w których, realizowany jest program z językiem migowym. Dla laureatów konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody.
    Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy.
  • Konkurs "Zgadnij kto to?" 06.04.2015 r.

    W konkursie „Zgadnij, kto to?” organizowanym przez PROMAX w dn. 16.03.2015 r. – 06.04.2015 r. wzięły udział dzieci z różnych przedszkoli. Mali fani Myszki Miki przedstawili portret ich ulubionego bohatera. Wśród 150 prac komisja nagrodziła  10 laureatów, a wśród nich dzieci z naszego przedszkola: Kacper Racz i  Julia Marcinczak, a także wyróżnienie dla Maksymiliana Pawlaka.  Laureaci otrzymali maskotki bohaterów seriali Disney Junior.

    Narysowane portrety można obejrzeć na stronie internetowej telewizji PROMAX klikając poniższy link.

    http://www.promax.media.pl/aktualnosci/galeria-prac--zgadnij--kto-to--.html

     

     

  • Zajączek 03.04.2015 r.

    Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, ale także, aby powitać wiosnę  w przedszkolu pojawił się z wizytą wielkanocny zajączek.

     

  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 02.04.2015 r.

    Dnia 2 kwietnia rozbrzmiewa hasło „Polska na niebiesko” , które oznacza „Światowy Dzień Świadomości Autyzmu”. W tym dniu Publiczne  Przedszkole nr 11 „Calineczka” ul. Wolności 8 przyłączyło się do akcji „Na niebiesko dla autyzmu”.  Na znak solidarności z osobami autystycznymi rankiem rodzicom wszystkich dzieci w przedszkolu przypięto kokardki  w kolorze niebieskim. Rodzice otrzymali także niebieskie broszurki, w których zostały zawarte informacje mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu dziecięcego. Do przedszkola w roku szkolnym 2014/2015 uczęszcza 11 dzieci autystycznych. Z dziećmi pracują oligofrenopedagodzy. Dzieci mają zapewnioną terapię psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną i rehabilitację ruchową. Tworzona jest salka sensoryczna.

    Wraz z rodzicami dzieci autystycznych uczęszczających do naszego przedszkola zachęcaliśmy do odwiedzenia w tym dniu Galerii „Ostrovia” , w której Fundacja JiM przygotowała różnego rodzaju atrakcje związane z obchodami „Światowego Dnia Świadomości Autyzmu”.

     

  • Światowy Dzień Autyzmu

    2 kwietnia Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

    Organizacja Narodów Zjednoczonych oficjalnie uznała autyzm za jeden z największych problemów zdrowotnych świata – obok raka, cukrzycy czy AIDS. Nieleczony może być przyczyną ciężkiej niepełnosprawności. Tymczasem stosowane dziś  metody terapii autyzmu dają szansę na znaczną poprawę funkcjonowania dziecka.

    Według najnowszych danych statystycznych około 1,5 tysiąca urodzonych w 2015 roku w Polsce dzieci uzyska diagnozę ze spektrum autyzmu. Wielu rodziców ma poważne wątpliwości, czy ich dziecko rozwija się prawidłowo, czy nabywa odpowiednich umiejętności w odpowiednim wieku.

    W tym roku organizowane są ogólnopolskie konsultacje ze specjalistami: logopedami, terapeutami integracji sensorycznej, psychologami, pedagogami itp.Celem konsultacji jest sprawdzenie, czy dziecko rozwija się prawidłowo i albo skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki albo też uspokojenie rodziców i wskazanie dalszej obserwacji dziecka.

    Dlaczego taka akcja jest ważna?

    W przypadku, gdy rodzice zauważają, że dziecko nie rozwija się prawidłowo to zwykle na diagnozę                   do specjalistycznych gabinetów muszą bardzo długo oczekiwać. Termin ten wynosi nawet od kilku miesięcy do kilku lat. W przypadku małego dziecka to bardzo dużo. Stąd postanowiliśmy wesprzeć inne organizacje, które prowadzą podobne kampanie wczesnego wykrywania zaburzeń ze spektrum autyzmu, jak np. Synapsis, by pomóc większej ilości dzieci.

    Czym jest autyzm?

    Autyzmjest zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Osoby z autyzmem mają problemy z komunikacją, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Mogą w odmienny sposób odbierać wrażenia zmysłowe: dla nich sól może być kwaśna, śnieg parzyć a delikatne głaskanie powodować silny ból; zaburzenie pokrewne,  o łagodniejszym przebiegu to zespół Aspergera.

    Jakie problemy mają osoby z autyzmem?

    Nie radzą sobie w relacjach z innymi osobami

    Na przykład nie wiedzą, jak zacząć rozmowę albo zaczynają ją w nietypowy sposób, nie potrafią patrzeć           w oczy, nie rozpoznają naszej mimiki i uczuć.

    Mają trudności w porozumiewaniu się z innymi osobami

    Część osób z autyzmem przez całe swoje życie nie mówi, a u pozostałych mowa rozwija się zwykle późno. Są osoby, które mówią, ale często nie rozumieją znaczenia wszystkich wypowiadanych słów i mają trudności w prowadzeniu rozmowy.  Ich mowa może być specyficzna, osoby z autyzmem mogą np. przekręcać słowa.

    Trudno im uczestniczyć w zabawach, grach zespołowych

    Osoby z autyzmem nie odgadują tak szybko, jak to jest potrzebne reguł i zasad gry, a w związku z tym mają za wolną orientację, co należy robić i jak się zachowywać.

    Czasem nie panują nad swoim zachowaniem

    Osoby z autyzmem  często nie są przez innych ludzi rozumiane lub nie potrafią nam przekazać ważnych dla nich informacji – to może wywołać w nich złość, frustrację i niezrozumiałe dla innych zachowanie. Wiele osób z autyzmem ma dodatkowo problemy sensoryczne, co oznacza, że ich zmysły inaczej odbierają bodźce tj.: światło, obrazy, dźwięki, inaczej odczuwają dotyk, zapach, smak, czy ból (np.: bardzo drażni je  dźwięku miksera, wpatrują się w lampy, kręcą się długo w kółko, nie pozwalają wziąć się za rękę, biorą niejadalne rzeczy do buzi, itp.)

    Co jest ważne w stosunku do kolegi z autyzmem?

    Jak postępować, jak się zachowywać?

             Szacunek

    To, że Twój kolega jest czasem dziwny, czasem inny, nie znaczy, że możesz go szanować mniej niż innych kolegów. Niepełnosprawność może się przytrafić każdemu, bez jego najmniejszej winy – traktuj swojego kolegę tak, jak chciałbyś, żeby traktowano kogoś Ci bliskiego lub tak, jak chciałbyś w takiej sytuacji być sam traktowany.

    Powaga

    Zachowaj powagę, unikaj dowcipów, traktuj swojego kolegę serio, nie wygłupiaj się przy nim. Używaj prostych  i jasnych komunikatów, łatwego języka. Mów wolniej niż do innych kolegów.

    Życzliwość

    Jeśli masz okazję – pomóż. Nawet prosta uczynność może być bardzo ważna dla Twojego kolegi.

    Opiekuńczość

    Nie pozwalaj innym kolegom na wygłupy i żarty z Twojego niepełnosprawnego kolegi. Po prostu bądź szlachetny, weź go w obronę. W razie problemów – zwróć się do dorosłych – wychowawczyni, psychologa, pedagoga. 

    Stanowczość

    Jeśli kolega z autyzmem Ci dokucza, masz wszelkie prawo, żeby się bronić. Odmówić, sprzeciwić się! Jeśli zachowanie Twojego niepełnosprawnego kolegi stanie się dla Ciebie zdecydowanie trudne – koniecznie poproś o pomoc dorosłego – nauczyciela, pedagoga.

    Trudności z wczesną diagnozą autyzmu.

    Wiadomo, że wczesne rozpoznanie problemów w rozwoju dziecka stwarza szansę na szybsze podjęcie interwencji. W praktyce autyzm rzadko bywa rozpoznawany przed ukończeniem przez dziecko 3. roku życia. Badania przesiewowe można wprowadzić już około 18. miesiąca życia dziecka, ale z reguły diagnoza formułowana jest wówczas, gdy dziecko ma około 5 lat. Wiek ten często spowodowany jest tym, że u części dzieci deficyty pojawiają się dopiero wówczas i są najbardziej widoczne. 

    Diagnoza autyzmu

    Kryteria diagnostyczne autyzmu opierają się na trzech obszarach – interakcjach społecznych, komunikacji i stereotypowych wzorcach zachowania.

    INTERAKCJE SPOŁECZNE (dla diagnozy autyzmu muszą wystąpić co najmniej dwa objawy               z poniższych)

    - zaburzenie niewerbalnych zachowań (jak kontakt wzrokowy, ekspresja twarzy, postawa ciała, gestykulacja) i ich nieadekwatność lub brak w relacjach społecznych

    - brak relacji rówieśniczych właściwych dla danego wieku

    - brak spontanicznego współdzielenia radości, zainteresowań lub osiągnięć z innymi ludźmi

    - brak społecznej lub emocjonalnej wzajemności (wymiany)

     

    KOMUNIKACJA (dla diagnozy autyzmu musi wystąpić co najmniej jeden z poniższych objawów)

    - opóźnienie lub brak rozwoju mowy (dziecko również nie kompensuje braku słów gestami)

    - nieumiejętność lub zaburzenie zdolności podtrzymywania konwersacji

    - powtarzanie części wyrazów lub słów usłyszanych u rozmówcy

    - brak zabawy w udawanie, opartej na społecznym naśladownictwie

    STEREOTYPOWE ZACHOWANIA (dla diagnozy autyzmu musi wystąpić co najmniej jeden                  z poniższych objawów)

    - sztywne, stereotypowe wzorce zainteresowań (bardzo intensywne lub związane tylko z określonymi przedmiotami – często w zabawie wprawianie zabawek w ruch wirowy)

    - sztywne przywiązanie do nietypowych rytuałów (często w zabawie układanie zabawek w określonym porządku)

    - powtarzające się manieryzmy ruchowe (trzepotanie palcami, rękoma, kręcenie się)

    - uporczywe zajmowanie się częściami obiektów

    Dla pełnej diagnozy autyzmu łącznie musi wystąpić przynajmniej 6 z wyżej wymienionych objawów. Nigdy diagnozy autyzmu nie dokonujemy na podstawie pojedynczego zachowania dziecka ani na podstawie opinii jednego specjalisty.

     

    Dziecko 0-36 miesięcy

    Dziecko z wczesnymi oznakami autyzmu nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, słabo naśladuje gesty czy dźwięki w zabawie. Ma opóźniony rozwój mowy, ale nie stara się porozumiewać gestami. Jest bardzo mało zainteresowane kontaktem fizycznym z inną osobą – rodzice mają wrażenie, że dziecko nie chce się przytulać. W zabawie interesuje się nietypowymi przedmiotami – klamką, drzwiami, odkurzaczem,  układa zabawki w sztywnym schemacie np. w linii, nie akceptuje innego ułożenia zabawek.

    Okres przedszkolny

    Symptomy autyzmu stają się bardziej widoczne, ponieważ u dzieci w tym wieku rozwijają się kompetencje społeczne. Dla dzieci autystycznych charakterystyczny jest brak zainteresowania rówieśnikami, zubożone, rutynowe wzorce zabawy, brak wyobraźni oraz trudności z komunikowaniem się. Dziecko nie potrafi się spontanicznie bawić zabawkami, a kiedy się bawi, robi to w widocznie nietypowy sposób. Nie potrafi odnaleźć się w zabawach w role opartych na społecznym naśladowaniu.

    Wiek szkolny

    Dzieci z zaburzeniami autystycznymi mają trudności w komunikowaniu się, nie nawiązują przyjaźni z rówieśnikami, ich zabawa jest uboga, pozbawiona wyobraźni, w zainteresowaniu i zachowaniu widoczne są przejawy sztywności.

    Autyzm jest zaburzeniem rozwoju, które ma bardzo różnorodną postać. Nieprawidłowości występują w różnych obszarach rozwoju i na różnych jego etapach kształtują się inaczej. Dodatkowo im młodsze dziecko, tym trudniej odróżnić czysty autyzm od innych zaburzeń rozwoju. Autyzm to zespół objawów, który powinien być zdiagnozowany przez kilku specjalistów oraz przy współpracy środowiskowej rodziców.

  • Zajączek 18. 04. 2014 r.

    W przedświąteczną środę 18. 04. 2014r. tradycyjnie jak co roku nasze przedszkole odwiedził Zajączek. W tym dniu każde dziecko miało pięknie przygotowany koszyczek, który zajączek wypełnił nie tylko smakołykami. W zamian za słodkości dzieci z poszczególnych grup miały przygotowaną piosenkę przy, której wspólnie z zajączkiem bawiły się. Szaraczek na tyle wykazał się odwagą, że z każdym przedszkolakiem przywitał się osobiście a nawet pozwolił się sfotografować.

     

  • Warsztaty pt: "Wielkanocne jaja" 14.04.2014 r.

    14 kwietnia już po raz czwarty w grupie V odbyły się warsztaty z rodzicami pod hasłem „Wielkanocne jajo”. Podczas spotkania przekazano informacje dotyczące tradycji wielkanocnych oraz ciekawostki o jajku najbardziej charakterystycznym atrybucie Świąt Wielkanocnych. Na warsztatach nie zabrakło także konkursów i zawodów z jajkiem. Atmosfera zbliżających się Świąt Wielkanocnych sprawiła, że zarówno u przedszkolaków jak i u ich rodziców obudziła się niezwykła chęć i zapał do przygotowywania świątecznych dekoracji. Wszyscy z entuzjazmem tworzyli swoje dzieła. Powstały wspaniałe prace, wykonane różnymi technikami. Na zakończenie uczestniczy warsztatów mieli również możliwość degustacji potraw z jajek.


     

  • Biblioteka Dziecięca zjajęcia na temat Świąt Wielkanocnych 10. 04. 2014 r.

    10 kwietnia dzieci z grupy IV udały się do Biblioteki Dziecięcej.  Tematem spotkania były zbliżające się święta wielkanocne. W czasie zajęć dzieci zapoznały się z tradycjami tych świąt,  w szczególnie ze zwyczajami, które są kultywowane w naszym regionie. Zajęcia zostały urozmaicone wierszami i opowiadaniami o tematyce wielkanocnej. Zaproszeni milusińscy mogli wykazać się swoją wiedzą w czasie rozwiązywania przygotowanych zagadek oraz brać udział w konkurencjach zręcznościowych. Na koniec czekała na dzieci niespodzianka - upominek w postaci świątecznych jajek niespodzianek.


  • Zajęcia językowe w Zespole Szkół Usługowych 19. 03. 2014 r.

    19 marca przedszkolaki z grupy IX uczestniczyły w zajęciach zorganizowanych w Zespole Szkół Usługowych przez panią Annę Rychlak. Zajęcia te odbyły się w klasie językowej, a dzieci miały okazję zapoznać się z nazwami kolorów w języku niemieckim. Pani przygotowała bardzo ciekawe pomoce dydaktyczne oraz różne zadania, z którymi nasi przedszkolacy poradzili sobie wspaniale. Na koniec dzieci otrzymały dyplom oraz słodki upominek.


  • Życzenia Wielkanocne 2013/2014 r.

    Koszyczki pełne pisanek,
    koszyczki kolorowe takie
    już od soboty wielkiej,
    czekają na Zmartwychwstanie.
    A od rana samego
    w niedzielny poranek
    serca się radują,
    ze Zmartwychwstania Pańskiego.
    I przy tym wielkanocnym stole,
    Dzieląc się jajeczkiem, solą i chlebem
    Składamy sobie życzenia : zdrowia szczęścia i marzeń spełnienia


    WESOŁEGO ALLELUJA!

    życzą dzieci, dyrekcja i personel Przedszkola

     

  • Warsztaty Wielkanocne 08. 04. 2014 r.

    Wielkanocne warsztaty plastyczne w grupie IV                 Świąteczna atmosfera zagościła „na dobre” w grupie IV, we wtorek 8 kwietnia odbyły się „Wielkanocne warsztaty plastyczne dla dzieci i ich rodziców”. Spotkanie rozpoczęło się od opowieści wielkanocnych, które miały na celu przybliżenie tradycji świątecznych takich jak: „Lany Poniedziałek”, malowanie pisanek czy koszyczek wielkanocny. Następnie wszyscy przystąpili do wykonania pierwszego plastycznego zadania czyli wykonania pisanki z różnorodnych materiałów. W sali zapanował radosny gwar, który świadczył o znakomitej współpracy. Kolejnym zadaniem było udekorowanie kartek świątecznych według własnego pomysłu. Dzieci oraz ich rodzice wykazali się dużą kreatywnością w wykonywaniu pisanek i kartek. Na koniec wszyscy zaprezentowali swoje dzieła, które teraz można podziwiać w naszej galerii.


  • Małpa w kąpieli 12. 04. 2014 r.

    W sobotę 12 kwietnia 2014 roku dzieci z grupy V wraz z nauczycielkami Moniką Pawlak i Hanną Ograbek zaprezentowały na ostrowskim rynku podczas Jarmarku Wielkanocnego wiersz Aleksandra Fredro „Małpa w kąpieli”. Dzieci w nietypowy sposób przywitały zgromadzoną publiczność, prezentując nabyte umiejętności posługiwania się językiem migowym. Na koniec mali aktorzy dostali gromkie brawa od swoich kolegów i koleżanek z przedszkola oraz mieszkańców miasta.

  • Spotkanie adaptacyjne 09. 04. 2014 r.

    W środę 9 kwietnia 2014 roku w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie adaptacyjne dla nowoprzyjętych dzieci z niepełnosprawnościami. Spotkanie to służyło wzajemnemu poznaniu dzieci i rodziców z wychowawcami i wspólnym rozmowom. W miłej i kameralnej atmosferze dzieci miały możliwość przebywania w nowym miejscu oraz nawiązania kontaktu z osobami, z którymi już niedługo, od września będą spędzać dużo czasu.


  • Galeria Ostrovia "Przedszkolaki sieją wiosnę" 04. 04. 2014 r.

    31. 03. 2014 r. został rozstrzygnięty konkurs plastyczny zorganizowany przez Galerię OSTROVIA pod hasłem "Przedszkolaki sieją wiosnę", w którym brały udział dzieci z grupy: I, II, VI i VII. Podsumowując konkurs przedstawiciele Centermanagementu Galerii w podziękowaniu za udział w konkursie 4.04.2014 odwiedzili nasze przedszkole wraz z wielkim, sympatycznym Misiem, który wesoło bawił się z dziećmi w różne zabawy ruchowe z piosenkami o tematyce wiosennej. Na zakończenie spotkania dzieci zostały poczęstowane cukierkami i otrzymały pamiątkowe podziękowanie oraz radiomagnetofon, który będzie wykorzystywany w grupach do różnych zabaw z muzyką.

     

  • Sadzimy roślinki 07. 04. 2014 r.

    W poniedziałek 07.04. 2014 roku przedszkolaki z grupy VI wraz z wychowawcami założyły hodowlę roślin w swojej sali. Swoją przygodę z ogrodnictwem rozpoczęły od wysiewu kolorowych bratków, rukoli, pietruszki naciowej karbowanej, kopru ogrodowego oraz zboża. Dzieci codziennie podlewają swoje rośliny oraz z niecierpliwością czekają na ich wzrost.

  • Światowy Dzień Wiedzy o Autyźmie 02. 04. 2014 r.

    2 kwietnia- Światowy Dzień Wiedzy o Autyźmie

    Tego właśnie dnia przedszkolaki z grupy IX wraz z wychowawczyniami Angeliką Mazur i Katarzyną Motyl uczestniczyły w happening’u zorganizowanym przez rodziców dzieci autystycznych z naszego przedszkola. Na ostrowskim rynku zebrali się przedstawiciele szkół i przedszkoli integracyjnych. Głównym przesłaniem tego dnia było uświadomienie społeczeństwu, co to jest autyzm, to nie wyrok… Wszystkie dzieci integrowały się poprzez zaprezentowanie wcześniej przygotowanego plakatu, wspólny taniec ,,Zumba”. Następnie osoby biorące udział w happening’u przeszły dookoła ratusza. Powiewały niebieskie balony i chorągiewki. Aby podkreślić ważność obchodów Światowego Dnia Autyzmu wszyscy w tym dniu przybyli do przedszkola ubrani na niebiesko. Nauczyciele każdej z grup czytali dzieciom opowiadania, nawiązując w ten sposób do problemu autyzmu. Rodzice otrzymali niebieskie wstążeczki, które miały symbolizować jedność z autyzmem. Dodatkowo  przygotowana została tablica informacyjna, na której zamieszczono wiadomości dotyczące autyzmu.  Mamy nadzieję, że wzajemna pomoc, szacunek, radość ze wspólnej zabawy pozostanie u wszystkich dzieci na zawsze. Integracja rozpoczyna się od nas samych.


  • Konkurs Fotograficzny

    Zakończyła się prowadzona w naszym przedszkolu akcja MEN "Ćwiczyć każdy może". Jej ukoronowaniem było rozstrzygnięcie Konkursu Fotograficznego pod hasłem "Jak aktywnie spędzam ferie zimowe z dzieckiem". Spośród zgłoszonych na konkurs zdjęć, jury wyróżniło i nagrodziło autorów trzech najciekawszych: Maję Młynikowską wraz z rodzicami (grupa II), Julię Fąszczak wraz z rodzicami (grupa III) oraz Marię Dembską wraz z siostrą i rodzicami (grupa V). Laureatom gratulujemy, a wszystkich rodziców naszych przedszkolaków zachęcamy do wspólnej, rodzinnej aktywności fizycznej.


  • "Sport to zdrowie" 03. 04. 2014 r.

    Przedszkolaki z grupy III uważają, że: "Sport to zdrowie" i właśnie dlatego 03.04.2014 wraz z nauczycielką J. Matysiak odwiedziły sale gimnastyczną Zespołu Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim. Dzieci miały okazję wykonywać różnorodne ćwiczenia gimnastyczne na dużej powierzchni sportowej, a także zapoznać się z piłką do gry w siatkówkę i przekonać się jak emocjonująca możne być rywalizacja w dwóch drużynach w slalomie z piłką siatkową. Dziękujemy Dyrekcji Zespołu Szkol Usługowych za udostępnienie sali gimnastycznej na nasze zajęcia.


  • XIII Przegląd Form Teatralnych Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej MASKA 02. 04. 2014 r.

    2 kwietnia 2014 roku na deskach dużej sceny OCK odbył się XIII Przegląd Form Teatralnych Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej MASKA. Jego uczestnikami byli uczniowie szkół specjalnych, ośrodków szkolno - wychowawczych, a także dorośli skupieni w warsztatach terapii zajęciowej z terenu Wielkopolski. Dzieci z grupy III, IV i V miały przyjemność obejrzenia kilku przedstawień o różnej tematyce. Imprezy kulturalne tego typu sprzyjają integrowaniu środowisk oraz budują u dzieci zdrowych tolerancję dla inności.


  • Prima - aprilis Dzień Żartów 01. 04. 2014 r.

    Dzisiaj w naszym przedszkolu był szalony dzień oprócz robienia sobie psikusów, mieliśmy urozmaicony wręcz niespotykany jadłospis. Przy śniadaniu dużo zabawy z warzywami, obiad zupa szreka zielona jak on sam no i niebieski kisiel - rewelacja! Niebieski kisiel wymalował niebieskie uśmiechy z którymi wracaliśmy z przedszkola. Bawiliśmy się wspaniale apetyt dopisywał psikusom nie było końca.




     

Szukanie

akademia_aquafresh kubusiowi_przyjaciele_natury program_edukacji_antynikotynowej cała_polska_czyta_dzieciom
wole_wode akademia_zdrowego_przedszkolaka

UWAGA! Nasza witryna używa plików cookies (ciasteczek).

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. Czytaj więcej…

Akceptuję